Ongelmat yhteyden muodostamisessa muihin laitteisiin
Löydä ratkaisuja erilaisiin kuulokojeiden, puhelinten ja muiden laitteiden yhdistämiseen liittyviin haasteisiin. Yhteysongelmien ratkaisemiseksi voit tehdä useita asioita, jotka helpottavat laitteiden ja kuulokojeiden yhdistämistä.
Ennen kuin aloitat
Hanki Oticon Companion-sovellus
Tarvitset Oticon Companion-sovelluksen Android-laitteen ja kuulokojeen yhdistämiseen.
Yhteysongelmien ratkaiseminen
Muodosta yhteys uudelleen Bluetooth® -valikon kautta.
Jos yhteys toiseen tai molempiin kuulokojeisiin katkeaa Android-laitteissa, voit yrittää muodostaa yhteyden uudelleen laitteen Bluetooth-valikosta.
Siirry kohtaan > Asetukset > Bluetooth.
Napauta kuulokojeidesi nimiä.
Kytke Bluetooth pois päältä ja sitten uudelleen päälle.
Tämä pakottaa puhelimen tai laitteen yhdistämään uudelleen kuulokojeisiisi, mikä voi parantaa yhteyden laatua.
Käynnistä kuulokojeesi uudelleen.
Käynnistämällä kuulokojeet uudelleen ne kytkeytyvät pariliitostilaan noin kolmeksi minuutiksi, minkä pitäisi pakottaa yhdistäminen uudelleen.
Avaa Oticon Companion-sovellus.
Sammuta sovellus, kuten normaalisti lopetat puhelimesi sovellukset. Avaa sovellus sitten uudelleen.
Yhdistä kuulokojeesi uudelleen Oticon Companion -sovelluksen kautta.
Android-laitteissa voit muodostaa pariliitoksen uudelleen Oticon Companion -sovelluksen avulla.
Avaa sovellus.
Siirry kohtaan > Kuulokojeet > Liitä kuulokojeet laitepariksi > Poista nykyinen pariliitos > Muodosta pari nyt.
Miten yhteysongelmia voidaan välttää
Pidä kuulokojeesi pariliitettynä vain yhteen laitteeseen.
Kuulokojeiden yhdistäminen useampaan kuin yhteen laitteeseen voi aiheuttaa yhteyksien katkeamista, koska kuulokojeet eivät välttämättä löydä, mihin laitteeseen ne pitäisi yhdistää.
- Varmista, että kuulokojeesi on kytketty vain yhteen mobiililaitteeseen kerrallaan (esim. tablet-laitteeseen tai puhelimeen)
Poista tarpeettomat Bluetooth-pariliitokset.
Muiden Bluetooth-laitteiden yhdistäminen puhelimeen tai laitteeseen voi häiritä kuulokojeiden ja puhelimen välistä yhteyttä. Suosittelemme, että puhelimen kanssa on pariliitetty mahdollisimman vähän Bluetooth-laitteita.
Kuulokojeiden pariliitoksen muodostaminen tai poistaminen muiden laitteiden kanssa
Varmista, että puhelimen tai tabletin ohjelmisto on ajan tasalla.
Ohjelmistopäivitykset parantavat yhteyksiä säännöllisesti, ja niissä korjataan myös puhelimen ohjelmistossa olevia vikoja ja ongelmia. Tarkista, että puhelimessasi on käytettävissä uusin ohjelmistoversio.
Siirry kohtaan > Asetukset > Ohjelmistopäivitys.
Jos puhelimesi näyttää, että päivitys on saatavilla, asenna se.
Tyhjennä Bluetooth-välimuisti.
Tämä voi usein parantaa puhelimen yleistä kykyä muodostaa yhteys muihin laitteisiin, kuten kuulokojeisiin.
Ohjeet voivat vaihdella puhelimen mallin mukaan.
Siirry puhelimen asetuksiin.
Siirry kohtaan Sovellukset tai Sovellukset ja ilmoitukset.
Valitse Omat sovellukset tai Näytä järjestelmän sovellukset.
Siirry Bluetoothiin.
Napauta Pakota lopettaminen ja sitten OK.
Napauta Tallennustila.
Napauta Tyhjennä välimuisti.
Avaa sovellus.
Yhdistä kuulokojeesi iPhonen kanssa.
Kuulokojeiden pariliitoksen muodostaminen tai poistaminen muiden laitteiden kanssa
Huomautus Android-puhelimille, joissa on Audio Streaming for Hearing Aids (ASHA):
Kun Oticon-kuulokojeet yhdistetään ASHA-yhteensopivaan puhelimeen sovelluksen kautta, myös sisäänrakennettu suoratoisto (ASHA) on automaattisesti käytettävissä. Tämä on suositeltava tapa käyttää ASHA-toimintoja.
Älä käytä Androidin omaa Bluetooth®-toimintoa ASHAn yhdistämiseen.