Ohjeita Oticon RemoteCare
-sovelluksen käyttöön

Oticon RemoteCare -sovelluksella voit tavata kuuloalan ammattilaisen kanssa virtuaalisesti ja saada kuulokojeesi säädettyä etänä.

Tältä sivulta löydät ohjeet tapaamisen valmistautumiseen, apua vianmääritykseen ja usein kysyttyjä kysymyksiä vastauksineen. Voit myös ladata käyttöohjeet: 

Käyttöohje, iPhone ja iPad

Käyttöohje, Android

 

video-about-oticon-remotecare

  • Järjestelmävaatimukset

    iPhonen tai iPadin yhdistäminen kuulokojeiden laitepariksi*

    Sovelluksen asentaminen

    Tilin luominen

    *Koskee vain iPhonea ja iPadia

    Siirry kohtaan

  • Muistilista – ennen kuin aloitat

    Tärkeää muistaa tapaamisen aikana

    Ensimmäisen tapaamisen aloittaminen

    Android-laitteen yhdistäminen kuulokojeisiin sovelluksessa**

    **Koskee vain Androidia

    Siirry kohtaan

  • Vianmääritys – yleisiä ongelmia

    Usein kysyttyjä kysymyksiä

    Siirry kohtaan

  • > Järjestelmävaatimukset – mitä tarvitset Oticon RemoteCare -sovellusta varten?

    • Katso, mitkä kuulokojeet ovat yhteensopivia

     

    • Katso järjestelmä- ja ohjelmistovaatimukset iPhonelle, iPadille ja Androidille. Katso yhteensopivat laitteet

     

    • Vakaa Internet-yhteys: suositeltu vähimmäisnopeus 1/1 Mbit/s (tarkista palveluntarjoajalta)

     

    • Sähköpostitili

     

    • Pääsy sovelluskauppaan

     

     

    Lisäksi, jos käytät Androidia: 

     

    • Google Chrome käytössä

     

    • Virransäästötila pois käytöstä

  • > iPhonen tai iPadin yhdistäminen kuulokojeiden laitepariksi

    Jos iPhonea tai iPadia ei ole vielä yhdistetty kuulokojeiden laitepariksi, seuraa näitä 5 vaihetta:

     

    1 Siirry iPhonessa tai iPadissa kohtaan Asetukset > Yleiset > Käyttöapu > Kuulo > MFi-kuulokojeet

     

    2 Varmista, että Bluetooth® on käytössä (iPhone tai iPad etsii nyt kuulokojeita).

     

    3 Avaa ja sulje kuulokojeiden paristoluukku, jotta iPhone tai iPad voi tunnistaa kojeet.

     

    4 Valitse kuulokojeesi, kun ne tulevat saataville laiteparitettaviksi.

     

     

    b2c-app-screen-pairing-your-iphone-step-4

     

    5 Vahvista Bluetooth-parinmuodostuspyyntö napsauttamalla ponnahdusikkunassa "Muodosta pari". Jos sinulla on kaksi kojetta, tee tämä molemmille (L ja R).

     

    b2c-app-screen-pairing-your-iphone-step-5-confirm

     

    Tarvitsetko lisää apua?

    Lataa käyttöohje täältä

  • > Oticon RemoteCare -sovelluksen asentaminen iPhoneen tai iPadiin

    1 Mene App Storeen ja etsi sanoilla Oticon RemoteCare.

     

    2 Paina "HAE" Oticon RemoteCare -sovelluksen kohdalla.

     

    b2c-app-screens-download-app

     

    3 Asenna sovellus.

     

    4 Avaa sovellus.

  • > Oticon RemoteCare -sovelluksen asentaminen Android-laitteeseen

    1 Avaa Google Play Store ja etsi hakusanoilla Oticon RemoteCare.

     

     2 Paina "Asenna" Oticon RemoteCare -sovelluksen kohdalla.

     

     

    remotecare_install-app-01_oti-topbar_android

    3 Asenna sovellus seuraamalla näyttöön tulevia ohjeita.

     

    4 Avaa sovellus.

  • > Tilin luominen iPhonella tai iPadilla

    Olet saattanut jo luoda tilin yhdessä kuuloalan ammattilaisen kanssa. Jos sinun tarvitsee kuitenkin luoda tili, seuraa näitä 13 vaihetta:

     

    1 Avaa sovellus.

     

     2 Anna lupa iPhonen tai iPadin kameran ja mikrofonin käyttöön.

     

    b2c-app-screen-allow-camera 

     

    3 Valitse "LUO TILI".

     

    4 Anna sähköpostiosoitteesi ja paina "JATKA".

     

    b2c-app-screen-create-account

     

    5 Siirry sähköpostiisi.

     

    b2c-app-screen-verify-email

     

    6. Avaa saapuneiden sähköpostien kansiosta Oticonilta tullut viesti. Paina: "Viimeistele tilisi valmiiksi".

     

    b2c-app-screen-email

     

    7. Luo salasana.

    Luo salasana noudattamalla sovelluksen antamia ohjeita. Tarvitset salasanaa, kun muodostat yhteyden RemoteCare-tapaamisiin.

     

    8. Vahvista salasana antamalla se uudelleen toiseen kenttään.

     

    9. Luo "käyttäjänimi".

     

    10. Paina "LUO".

     

    11. Palaa Oticon RemoteCare -sovellukseen.

     

    12. Paina OK, jos sitä pyydetään.

     

    13. Paina "Kirjaudu".


     

  • > Tilin luominen Android-laitteella

    Olet saattanut jo luoda tilin yhdessä kuuloalan ammattilaisen kanssa. Jos sinun tarvitsee kuitenkin luoda tili, seuraa näitä 13 vaihetta:

     

    1 Avaa sovellus.

     

     2 Anna lupa Android-laitteen paikannuksen, kameran ja mikrofonin käyttöön.

     

    remotecare_allow-remotecare_oti-topbar_android 

     

    3 Valitse "LUO TILI".

     

    remotecare_welcome-to-remotecare_oti-topbar_android

     

    4 Anna sähköpostiosoitteesi ja paina "JATKA".

     

    remotecare_create-account_oti-topbar_android

     

    5 Siirry sähköpostiisi.

     

    remotecare_verify-email-adress_oti-topbar_android

     

    6. Avaa saapuneiden sähköpostien kansiosta Oticonilta tullut viesti. Paina: "Tee tilisi valmiiksi".

     

    remotecare_welcome-to-oticon-remotecare_oti-topbar_android

     

    7. Luo salasana

    Luo salasana noudattamalla sovelluksen antamia ohjeita. Tarvitset salasanaa, kun muodostat yhteyden Oticon RemoteCare -tapaamisiin.

     

    8. Vahvista salasana antamalla se uudelleen toiseen kenttään.

     

    9. Luo "käyttäjänimi".

     

    10. Paina "LUO".

     

    11. Palaa Oticon RemoteCare -sovellukseen.

     

    12. Paina OK, jos sitä pyydetään.

     

    13. Paina "Kirjaudu".


     

  • > Muistilista – ennen kuin aloitat

    Tee seuraavaa:

     

    • Kytke iPhone tai iPad virtalähteeseen tai varmista, että iPhonen tai iPadin akku on ladattu täyteen.

     

    • Varmista, että Bluetooth on käytössä.

     

    • Varmista, että kuulokojeiden paristoissa on täysi varaus.

    Vaihda uudet paristot.

    Jos käytät ladattavia kuulokojeita, varmista, että ne ovat täyteen ladattu. Pidä latauslaitetta lähettyvillä.

    Huomaa: Kuulokojeissa on oltava uudet paristot tai täysi varaus, jotta mahdolliset hienosäädöt saadaan tehtyä loppuun asti.

     

    • Varmista, että kuulokojeet (L ja R molemmat, jos on) on yhdistetty iPhonen tai iPadin laitepariksi (kuulokojeet ovat parinmuodostustilassa 3 minuuttia käynnistyksen jälkeen).

     

    • Varmista, että Internet-yhteys on vakaa (suositeltu vähimmäisnopeus 1/1 Mbit/s).

     

     

    Lisäksi, jos käytät Androidia:

     

    • Varmista, että olet antanut luvan paikannukseen, tai muutoin kuulokojeet eivät ole havaittavissa.

  • > Tärkeää muistaa tapaamisen aikana

    Istunnon aikana vältä seuraavia:


    • kuulokojeiden siirtäminen yli 5 metrin päähän iPhonesta, iPadista tai Android-laitteestasi

     

    • kuulokojeiden kytkeminen pois päältä (avaamalla paristokotelo)

     

    • Bluetoothin® kytkeminen pois päältä iPhonessa, iPadissa tai Android-laitteessasi

     

    • Lentotilan aktivoiminen iPhonessa, iPadissa, Android-laitteessa tai kuulokojeissa (painikkeen pitkä painallus)

     

    • iPhonen, iPadin tai Android-laitteen sammuttaminen

     

    • vaihtaminen Wi-Fin ja mobiilidatan välillä

     

    • Oticon RemoteCare -sovelluksen sulkeminen ja vaihtaminen toiseen sovellukseen

     

    • virransäästötilan käyttöön ottaminen

  • > Ensimmäisen tapaamisen aloittaminen iPhonella tai iPadilla

    Käynnistä iPhone tai iPad uudelleen ennen tapaamista parhaan toiminnan varmistamiseksi. Tee sitten nämä 8 vaihetta:

     


    1 Avaa RemoteCare-sovellus iPhonessa tai iPadissa ja seuraa sovelluksen ohjeita.

     

    2 Jos sovellus pyytää sinua yhdistämään kuulokojeet iPhonen tai iPadin laitepariksi, seuraa sovelluksen ohjeita.

     

    3 Kirjaudu tapaamiseen antamalla sähköpostiosoitteesi ja salasanasi ja paina sitten KIRJAUDU.

     

    4 Paina "OMA TAPAAMINEN".

     

    Tiedot ja tietosuoja*

    Lue tietosuojailmoituksemme. Aktivoi Oticon RemoteCare -sovelluksen palvelut painamalla "Hyväksyn".

    * Näytetään vain, jos soveltuu

     

    b2c-app-screen-data-privacy

     

    5 Tarkista paristot.

    Jos kuulokojeidesi paristot eivät ole uudet, vaihda paristot uusiin.

    Jos käytät ladattavia kuulokojeita, varmista, että ne ovat täyteen ladattu sekä pidä latauslaite käsillä.

    Huomaa: Kuulokojeissa on oltava uudet paristot tai täysi varaus, jotta mahdolliset hienosäädöt saadaan tehtyä loppuun asti.

     

    Jatka painamalla "YMMÄRRÄN".

     

    b2c-app-screen-check-batteries

     

    6 Odota, kun sovellus muodostaa yhteyden kuulokojeisiin.

     

    7 Siirry virtuaaliseen odotushuoneeseen ja aloita tapaaminen kuuloalan ammattilaisen kanssa painamalla "Aloita tapaaminen".

     

    b2c-app-screen-wait-for-audiologist

     

    8 Odota, kunnes kuuloalan ammattilainen tulee virtuaaliseen odotushuoneeseen ja aloittaa tapaamisen.

     

    Kun kuuloalan ammattilainen liittyy tapaamiseen, hän ilmestyy näytöllesi. Tapaamisen aikana on mahdollista kytkeä kamera päälle ja pois päältä, kytkeä omat äänesi päälle ja pois päältä sekä kirjoittaa viestejä kuuloalan ammattilaiselle.

     

    Kun kuuloalan ammattilainen muodostaa etäyhteyden kuulokojeisiisi, grafiikka vaihtuu vihreäksi.

     

    b2c-app-screens-connected-successfully

     

    Kun kuuloalan ammattilainen lähettää uusia asetuksia kuulokojeisiisi, grafiikka muuttuu oranssiksi.

     

    b2c-app-screen-uploading

     

    Kun uudet asetukset on tallennettu onnistuneesti kuulokojeisiin, grafiikka vaihtuu taas vihreäksi.

     

    b2c-app-screens-completed

     

    Kun olette sopineet yhdessä, että tapaaminen päätetään, kuuloalan ammattilainen käynnistää kuulokojeesi uudelleen kytkemällä ne pois päältä ja takaisin päälle.

     

    Kuuloalan ammattilainen päättää sitten tapaamisen ja näyttöön tulee viesti "Tapaaminen päättyi". Voit nyt aloittaa kuulokojeiden käytön.

  • > Ensimmäisen tapaamisen aloittaminen Android-laitteella

    Käynnistä Android-laitteesi uudelleen ennen tapaamista parhaan toiminnan varmistamiseksi. Tee sitten nämä 10 vaihetta:

     


    1 Avaa RemoteCare-sovellus Android-laitteessa ja seuraa sovelluksen ohjeita.

     

    2 Kirjaudu tapaamiseen antamalla sähköpostiosoitteesi ja salasanasi ja paina sitten KIRJAUDU.

     

    3 Paina OMA TAPAAMINEN.

     

    Tiedot ja tietosuoja*

    Lue tietosuojailmoituksemme. Aktivoi Oticon RemoteCare -sovelluksen palvelut painamalla "Hyväksyn".

    * Näytetään vain, jos soveltuu

     

    remotecare_data-and-privacy_oti-topbar_android

     

    4 Jos sovellus pyytää sinua yhdistämään kuulokojeet Android-laitteesi laitepariksi, seuraa sovelluksen ohjeita.

     

    5 Tarkista paristot.

    Jos kuulokojeidesi paristot eivät ole uudet, vaihda paristot uusiin.

    Jos käytät ladattavia kuulokojeita, varmista, että ne ovat täyteen ladattu sekä pidä latauslaite käsillä.

    Huomaa: Kuulokojeissa on oltava uudet paristot tai täysi varaus, jotta mahdolliset hienosäädöt saadaan tehtyä loppuun asti.

     

    Jatka painamalla "YMMÄRRÄN".

     

    remotecare_check-batteries_oti-topbar_android

     

    6 Valmistele kuulokojeet.

     

    remotecare_preparing-hearing-aids_oti-topbar_android

     

    7 Kun kuulokojeet tunnistetaan (L ja R molemmat, jos on), paina "MUODOSTA PARI".

     

    remotecare_available-hearing-aids_-oti-topbar_android

     

    8 Odota, kun sovellus muodostaa yhteyden kuulokojeisiin.

     

    9 Siirry virtuaaliseen odotushuoneeseen ja aloita tapaaminen kuuloalan ammattilaisen kanssa painamalla "Aloita tapaaminen".

     

    10 Odota, kunnes kuuloalan ammattilainen tulee virtuaaliseen odotushuoneeseen ja aloittaa tapaamisen.

     

    remotecare_waiting-for-your-audiologist_oti-topbar_android

    Kun kuuloalan ammattilainen liittyy tapaamiseen, hän ilmestyy näytöllesi.

    Tapaamisen aikana on mahdollista kytkeä kamera päälle ja pois päältä, kytkeä omat äänesi päälle ja pois päältä sekä kirjoittaa viestejä kuuloalan ammattilaiselle.

    Kun kuuloalan ammattilainen muodostaa etäyhteyden kuulokojeisiisi, grafiikka vaihtuu vihreäksi.

     

    remote_assistance_smartphone_remotecare_audiologist-user_screenshot_angj_version_android

     

    Kun kuuloalan ammattilainen lähettää uusia asetuksia kuulokojeisiisi, grafiikka muuttuu oranssiksi.

     

    remote_assistance_smartphone_remotecare_applying_settings_android

     

    Kun uudet asetukset on tallennettu onnistuneesti kuulokojeisiin, grafiikka vaihtuu taas vihreäksi.

     

    remote_assistance_smartphone_remotecare_settings_saved_android

     

    Kun olette sopineet yhdessä, että tapaaminen päätetään, kuuloalan ammattilainen käynnistää kuulokojeesi uudelleen kytkemällä ne pois päältä ja takaisin päälle.

     

    Kuuloalan ammattilainen päättää sitten tapaamisen ja näyttöön tulee viesti "Tapaaminen päättyi". Voit nyt aloittaa kuulokojeiden käytön.

  • > Yhteysongelmat

    • Seuraa sovelluksen ohjeita

     

    • Yritä muodostaa yhteys uudelleen

     

    • Tarkista oma Internet-yhteytesi

     

    • Jos et pysty muodostamaan yhteyttä uudelleen, ota yhteyttä kuuloalan ammattilaiseen ja sovi uusi tapaaminen

     

    Lisäksi, jos käytät Androidia:

    • Tarkista, että Google Chrome on käytössä Android-laitteessasi

  • > Sovellus ei tunnista kuulokojeita.

    • Varmista, että Bluetooth on käytössä.

     

    • Varmista, että kojeissa on uudet paristot. Jos käytät ladattavia kuulokojeita, varmista, että ne ovat täyteen ladattu. Huomaa: Kuulokojeissa on oltava uudet paristot tai täyteen ladatut akut, jotta mahdolliset hienosäädöt saadaan tehtyä loppuun asti.

     

    • Varmista, että kuulokojeet (L ja R molemmat, jos on) on yhdistetty iPhonen, iPadin tai Android-laitteen laitepariksi (kuulokojeet ovat parinmuodostustilassa 3 minuuttia käynnistyksen jälkeen).

     

    Lisäksi, jos käytät Androidia:

    • Varmista, että olet antanut luvan paikannukseen, tai muutoin kuulokojeet eivät ole havaittavissa laiteparitukseen.

  • > Näen vain itseni, en kuuloalan ammattilaisen videokuvaa

    • Kerro kuuloalan ammattilaiselle, ettet näe häntä. Kuuloalan ammattilainen yrittää päivittää videoyhteyden.

     

    • Odota hetki, yleensä videoyhteys muodostuu.

     

    • Varmista, ettei iPhone, iPad tai Android-laitteesi ole virransäästötilassa.

  • > Tapaaminen päättyi yllättäen kuuloalan ammattilaisen kanssa

    Kokeile yhdistää tapaamiseen uudelleen tai soita kuuloalan ammattilaiselle.

  • > Kuulokojeet eivät toimi enää sen jälkeen, kun yhteys kuuloalan ammattilaiseen katkesi kesken tapaamisen

    Avaa Oticon RemoteCare -sovellus uudelleen ja siirry kohtaan "Yhdistä kuulokojeet". Sovellus tarkistaa, toimivatko kuulokojeesi. Toisinaan Oticon RemoteCare -sovellus voi siirtyä ns. palautustilaan ja päivittää kuulokojeisiisi uusimmat asetukset kuuloalan ammattilaiselta. Seuraa sovelluksen ohjeita.


    Jos kuulokojeidesi asetuksia ei saada palautettua, seuraa näitä 4 vaihetta:


    1 Varmista, että Bluetooth on käytössä.

     

    2 Varmista, että kojeissa on uudet paristot. Jos käytät ladattavia kuulokojeita, varmista, että ne on ladattu.

     

    3 Varmista, että kuulokojeet (L ja R molemmat) on yhdistetty puhelimen laitepariksi.

    iPhonen tai iPadin yhdistäminen kuulokojeiden laitepariksi

     

    4 Käynnistä Oticon RemoteCare -sovellus uudelleen ja siirry kohtaan "Yhdistä kuulokojeet". Sovellus tarkistaa, toimivatko kuulokojeesi. Toisinaan Oticon RemoteCare -sovellus voi siirtyä ns. palautustilaan ja päivittää kuulokojeisiisi uusimmat asetukset kuuloalan ammattilaiselta. Seuraa sovelluksen ohjeita.

     

    Jos kuulokojeen asetuksia ei saada vieläkään palautettua, ota yhteyttä kuuloalan ammattilaiseen.

     

    Etkö löytänyt tarvitsemaasi vastausta?

    Siirry usein kysyttyihin kysymyksiin

  • > Entä jos saan puhelun RemoteCare-tapaamiseni aikana?

    Suosittelemme, että hylkäät RemoteCare-tapaamisen aikana saapuvat puhelut.

     

  • > Entä, jos Internet-yhteyteni lakkaa yllättäen toimimasta?

    Lyhyen katkoksen (alle 30 sekuntia) jälkeen sovellus yhdistää sinut automaattisesti uudelleen tapaamiseen.

     

    Pidemmän (yli 30 sekunnin) katkoksen jälkeen sinun täytyy painaa sovelluksessa manuaalisesti "Yritä yhdistää uudelleen" tai päättää tapaaminen.

  • > Poistuin sovelluksesta kesken tapaamisen ja palasin sitten takaisin. Vaikuttaako tämä johonkin?

    Vaikka sovelluksesi ei olisi aktiivinen, yhteys kuuloalan ammattilaiseen säilyy. Kun palaat takaisin sovellukseen, voit jatkaa tapaamista.

  • > Minulla on teknisiä ongelmia, esim. videolähetys katkeilee

    Tämä johtuu todennäköisesti epävakaasta Internet-yhteydestä. Kokeile aloittaa tapaaminen uudelleen paremmalla Internet-yhteydellä.

     

Lataa käyttöohje